Komu musí a môže prezident skladať sľub?
DOI: https://doi.org/10.24040/sap.2021.8.2-3.175-190
Citácia: LYSINA, R. 2021. Komu musí a môže prezident skladať sľub? In Štát a právo [online]. 2021, vol. 8, no. 2-3, pp. 175-190 [cit. dátum citovania]. ISSN 2644-643X. Available at: https://doi.org/10.24040/sap.2021.8.2-3.175-190
Abstrakt: Po nečakanej nominácii bývalého premiéra na post uchádzača o miesto kandidáta na sudcu ÚS sa objavilo viacero konštrukcií, ako by sa mohol po svojom zvolení v Národnej rade ujať miesta sudcu ÚS bez toho, aby bol vymenovaný prezidentom. Tieto okolnosti vyvolali v komunite ústavných právnikov zaujímavú debatu o okruhu subjektov, ktoré sú spôsobilé prijať sľub novozvoleného prezidenta. V širšom kontexte môžeme hovoriť o otázke ne/zastupiteľnosti ústavných a zákonných právomocí predsedu ústavného súdu. Vo svojom príspevku sme sa preto rozhodli pozrieť bližšie na argumenty, ktoré v diskusii o skladaní sľubu prezidenta odzneli reflektovať ich na širšom plátne celého spektra právomocí predsedu ústavného súdu s ústrednou otázkou, kedy v akom rozsahu a kým sú zastupiteľné.
Kľúčové slová: zastupovanie, predseda ústavného súdu, prezident, inaugurácia
- Roman Lysina (309 KB)